søndag den 18. august 2013

New York og ankomst til familien

Jo altså.. Nu skal I få hele historien om min tur til NY.

Turen til London var super hyggelig :) Jeg hyggede mig med en pige fra campen , Maria.

Turen fra London til NY var dog det værste jeg har været ude for længe! Efter vi havde siddet i flyet i omkring en halv time, fik jeg sådan hjemve! Jeg græd og græd. Efter lidt tid kunne jeg mærke at jeg fik det dårligt - kvalme, hovedpine, kramper og svimmel. Jeg flippede helt ud, (jeg har jo en fantastisk, dejlig angst for opkast *ruller sarkastisk med øjene*) fordi jeg fik de der små host af en art, før man kaster op. Men det gjorde jeg heldigvis vis ikke - altså kastede op.
Efter det, græd jeg og jeg græd og græd og græd... De 10 timer føltes som forevigt!
Da der var 1 time tilbage gik jeg i kramper igen. Eller jeg ved ikke rigtig om det var kramper... Jeg kunne i hvert fald ikke mærke eller bevæge mine hænder, ben og næsten også ansigt. Jeg flippede så igen ud, fordi jeg var så bange. Der var heldigvis en utrolig sød stewardesse, som hjalp mig den sidste time og gennem landingen.
Jeg skulle trække vejret i en pose, fordi hun sagde jeg hyrperventilerede og hun gav mig et glas vand - de blev nødt til at forme min hånd rundt om glasset, fordi den var så stiv - og så snakkede hun mig gennem landingen.
Da vi så skulle af flyet, var det noget værre rod. Jeg kunne ikke komme op at stå og kunne ikke selv gå, så stewardessen hjalp mig, efter alle andre passagerer var gået ud. Dem fra Danmark hjalp med alle mine ting og 2 piger blev sammen med mig og stewardessen, så de kunne følge mig til bagagen. Men stewardessen ville ikke lade mig gå, før jeg havde det bedre, så hun prøvede på at give mig en Cola i hånden, som jeg så skulle drikke. Men selvfølgelig gik det heller ikke... Da jeg havde drukket, ikke engang halvdelen af den dåse Cola, kastede jeg op (det skal lige siges, at det var første gang i 6 år). Efter det var krampen i bedring og jeg kunne nogenlunde gå, selvom jeg tågede lidt.
Der var en mand, der fulgte os ud og han spurgte, om jeg havde brug for en rullestol. Vi takkede nej, men han hjalp os i en anden kø, så vi fik vores bagage hurtigere - skønt!
Han hjalp os hele vejen ud på den anden side, hvor en fra Explorius ventede og han fortalte, at jeg var blevet syg.

Da vi var kommet til hotellet, blev jeg ved med at græde, fordi jeg havde hjemve. Og det gjorde jeg sådan set hele hele NY turen igennem.
Den første dag - efter sightseeing turen, hvor vi så Times Square, gik på 5th Avenue og så en masse masse andre ting - skulle vi shoppe, men dem fra Danmark havde fundet sig rigtig godt til rette med hinanden, så da vi skulle deles op i grupper - selv valgte - var de allerede gået, før jeg kunne nå at reagere. Jeg blev så sat sammen med 3 svenskere, som var utrolig søde! Dem gik jeg også med dagen efter, for de var stille og rolige og nede på jorden. 2. dag med sightseeing kørte vi over Brooklyn Bridge, så frihedsgudinden, de 2 tårne fra 9/11 og en masse andet!

Ja.. Lørdag gik med hjemve igen og flere flyveturer... Hader dem :(
Men det hele gik over, da jeg så Marie og Joanna (mor og søster) i lufthavnen. Vi kørte hjem hurtigt og på vej hjem stoppede vi og fik noget mad og drikke. Det startede meget amerikansk ud med pomme frittes og friture stegt kylling..
Da vi kom hjem, fik jeg nogenlunde pakket ud på mit værelse og så kom Bill (far) hjem fra surf camp i Californien. Han har et mega sjovt grin! :-D Joanna og jeg gik en turen i nabolaget og jeg hilste på en af hendes venner, Maggie. Ellers gik jeg tidligt i seng..

Idag var vi ude at shoppe. Jeg købte en kjole, en trøje og så købte Marie 2 par bukser og en trøje til mig :-) I aftes var vi til fødselsdag - bare Joanna og jeg - hos et tvillingpar og så var der en tysk udvekslingstudent som hendes ven Gabe har - han var der selvfølgelig også, Gabe. Så det var Joanna, mig, Gabe, Jan, Sophia og Paiden og Sophia og Paidens mor og stedfar. Det var super hyggeligt og de er rigtig søde!!
Da vi kom hjem, cyklede Joanna og jeg en tur. Og så så vi en film og nu er jeg på vej i seng.
Imorgen skal Joanna, Paiden, Sophia og jeg have lavet vores negle og klippes. Det er ret sjovt, men det er meget populært her!
Og så tager Joanna mig over på Poudre High School og viser mig rundt.

I det første semester, skal jeg have:

1: Theatre Foundations - room 9999 (!!!!!!!!)
2: US History - room 209
3: Algebra 2 - room 309
4: German Level 4 - room 104
5: Design Foundations of Art - room 502
6: Physics - room 316
7: US Lit and Composition - room 211

Det er så underligt...!

Jeg vil sove nu - der kommer billeder en dag fra NY og måske også herfra, men jeg skal lige have dem overført og have tid ;)

Knus!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar