fredag den 23. august 2013

Første skoleuge overstået!

Denne uge føltes som en måned! Og vi har endda kun været i skole i 4 dage! Hver dag, har jeg fået ændret mit skema - undtagen idag! :) Og jeg tror, jeg er tilfreds med det nu :) Det har været rigtig hårdt at starte i skole igen - og så endda på et andet sprog med nye vaner og regler. Det er hårdt men godt :)

Mit skema ser sådan ud nu:

1. periode: Algebra 2 med Mr. Fontenot
2. periode: US History med Mr. Elliot
3. periode: Photography 1 med Mr. Ney
4. periode: Off class
5. periode: Design Foundations of Art med Mrs. Harris
6. periode: German 3 med Mrs. Canale
7. periode: Physics med Mrs. Bibbey
8. periode: US Literature and Composition med Mrs. Anderson

I aftes var jeg til Barbecue ved Gabe sammen med Joanna, Sofia, Peyton, Yann, Gabe (selvfølgelig), Emmett, Liam, Alex, Maggie, Kai og Bea. Det var simpelthen så fedt og jeg hyggede mig virkelig!! Også selvom det begyndte at regne. Folk i Colorado elsker åbenbart regn. De sad bare og nød det, mens jeg gik op på terrassen, for ikke at blive våd.. Her snakkede jeg så med Gabes far, men da de andre kom og sagde, at der var S'mores, fik jeg en paraply og så smagte jeg min første S'more. Den smagte lææækkert!! :) Det er ligesom rístede skumfiduser og kiks og så bare med chokolade i. Det er så yummi :'))
Hele aftenen sad vi bare og snakkede og da det blev mørkt (det gør det ret tidligt her) legede vi en eller anden leg, der var ret skør. Jeg snakkede mere bare med de andre, end jeg legede med ;)

Jeg har det skønt her! Men om morgenen er det svært.. Der får jeg altid hjemve - ikke at jeg græder, jeg får bare en klump i halsen, men så tænker jeg, at jeg ikke gider være den første der tager hjem. Hvis alle de andre har gjort der, så kan jeg også!! Selvom det nogen gange ikke hjælper, så sætter det alligevel nogle tanker igang.

I nat overnatter Sofia og Peyton her og imorgen, skal vi ud og shoppe og klippes og have ordnet vores tånegle :)) Rigtig dejlig tøsedag!! :)

Jeg har en del lektier, jeg skal have lavet... Det er ikke fedt! De giver SÅ mange lektier for - det er for vildt!
Algebra (matematik) og Physics er svært at følge med i, synes jeg. Jeg bliver altid nødt til at spørge efter klassen, hvad vi havde for af lektier, for den siver aldrig helt ind - kun at vi får noget for... ;)

Her i USA, er der ikke noget, der hedder frihed, når man er teenager! Til denne Barbecue var forældrene med, og de sagde, når man skulle hjem og de lader ikke en gå alene. De skal altid vide, hvor vi er og hvad vi laver. Og så sætter de konsekvenser, hvis man ikke har gjort det, de har bedt om eller siger noget forkert!
Men det er okay... Du skal bare huske at gøre, hvad der bliver sagt ;)) Ej, de er ikke så strenge her i huset.

Det er aldrig meningen at skrive så meget, men der sker bare så meget hele tiden - medmindre der bare sker det sammen, som for eksempel skoledagen... Meget ens må jeg sige...

Knus <3 :))

 Yoda

 Fly

 The Chicken

 Hilsen fra Sofia

 Så er det lunch time

 Sofia får lagt Make Up af Joanna

 Aftensmad hos Gabe

 Gabe tog mit kamera... Han kunne meget godt lide det ;)

 Fra venstre: Joanna, Sofia, Peyton og Bea

 Os allesammen :D 

Bare er skørt billede :P

2 kommentarer:

  1. Dejligt at høre. Og du skal nok finde dine ben i deres forventninger til dig, og i deres beskyttelse af dig. Når du får hjemve, så er det nok et tegn på, at de værdier, du er vokset op med, ramler sammen med dem, der er i din nye familie. Det tager tid, men jo mere du slapper af i det og spørger dig selv nysgerrigt, hvad der sker i dig og hvor det kommer fra, jo bedre lærer du at forstå dig selv.
    Hang in there. You'll do great.
    Kram fra fasteren

    SvarSlet
  2. Ja, det håber jeg snart der sker. Jeg har hjemve hver morgen! Og det er svært at tilpasse sig, men det kunne være meget værre.
    Jeg tror du har ret i det du siger - det lyder meget klogt! :)

    Knus! <3 Og hils den anden Else :)

    SvarSlet