søndag den 20. april 2014

Første skiture!


Just because it made me feel better ;)
Sidst i marts havde jeg en ski dag med min værtsfar, søster og min veninde fra Tyskland, Neele. Neele og jeg havde aldrig stået på ski før, så vi fik lige en dag at lære det i, inden vi skulle med vores udvekslings gruppe på ski igen weekenden efter.
Vi tog til Eldora - et super lækkert ski sted og fik lejet alle ting vi manglede.
Vi startede ud på the bunny hill (børnebakken) og jeg elskede det flyvende tæppe eller hvad det hedder på dansk! Haha jeg følte mig så lille mellem alle de små børn! Min værtsfar hjalp os en del med teknikken og da den var nogenlunde i orden kunne vi køre ned. Første gang kørte jeg så langsomt som en skildpadde går. Anden gang lærte jeg, hvordan man skulle falde på ski - vidste ikke der var en bestemt måde at falde på. Jeg mistede balancen og satte mig på numsen mellem mine ski, men til min store overraskelse gik det bare endnu stærkere og jeg skreg bare! Haha! Alle omkring mig råbte "Fald ned på siden, fald ned på siden!". Først fattede jeg ikke, hvad de mente, så det blev bare ved med at gå ned, men fandt så ud af, at jeg faktisk skulle falde ned på siden - jeg er så klog...

Efterhånden som vi fik teknikken på plads, gik vi på over nogle større bakker. Første gang panikken jeg, fordi det gik hurtigere end på børnebakken, men det gik og jeg blev meget bedre!

Her er en tur på børnebakken. Total professionelt! 

Total klar i ski udstyr!

Endnu en gang jeg faldt..

I loved that hill!

Så flot!

Neele og jeg i liften. det var også noget der skulle læres.

Mig på det elskede flyvende tæppe! :D


Fredag d. 4. var jeg til track stævne (track er atletik, hvilket er den sport jeg laver nu). Det sluttede først omkring kl. 21, men min værtsfar kom og hentede mig sammen med min veninde Rebecca fra Sverige, som skulle sove hos os, da vi skulle tidligt op næste dag.

Vi mødtes ved Dianes hus og kørte derfra til et mødested, og derfra til Loveland Ski Resort.
Her kom jeg på en blå bakke og er meget stolt :)) Haha! 
Vi skiede hele dagen og om aftenen tog vi ud og fik pizza. Super lækkert :)

Da min værtsfar kom og hentede os, kørte vi til Starbucks og fik varm kakao - min addiction og lige hvad vi manglede!

På restauranten efter en lang dag. Vi var så trætte og solbrændte allesammen! 

Bare mega glade, herlige mennesker. Fra venstre: Nuam fra Thailand, Rebecca fra Sverige, Neele fra Tyskland og mig fra Danmark, hvis i lige havde glemt det ;P

Ingen kommentarer:

Send en kommentar