tirsdag den 25. marts 2014

Spring Break!


Som I alle nok ved, tog jeg til Californien over Spring Break og det var en utrolig fed tur!
Jeg tog afsted med min værtsfamilie lørdag morgen d. 15. marts og så fløj vi til San José. Jeg havde et lille freak out igen pga flyvningen, men ikke engang halvvejs trækkede jeg vejret normalt og havde en god tur resten af vejen. Vi ankom om efter middagen og så kørte vi omkring en time til Santa Cruz, hvor vi skulle bo.
Det aller første jeg sagde, da vi kom ud af lufthavnen var:
"Waow! It's so green here!"
Fordi det var der bare i forhold til brune, tørre Colorado. Det var næsten som at være tilbage i Danmark igen - bare bedre! :D
Anyway, vi ankom til the Bed and Breakfast sted, hvor vi skulle bo og fik sat vores ting og sager. Vi boede nok 150m fra stranden med boardwalk og wharf. Vi havde den smukkeste udsigt fra altanen og huset var som at være på et slot!

Det her var det flotte hus!

Her er udsigten var altanen. Så smukt!

Nå, men vi gik hurtigt, efter ankomsten, ned på stranden og fik os set os omkring. Vi gik ned af the wharf og fik aftensmad og derefter på the boardwalk tilbage til huset. 

Søndag d. 16. var bare en hygge-falde-til dag, så Joanna og jeg gik en tur på stranden om morgenen efter vi vågnede. 
Idag ville vi på stranden, men vi havde hverken solcreme eller håndklæder, så afsted med os igen. Det tog en krig at finde solcreme, for alle de små butikker på the wharf var næsten kun souvenir butikker. Men omkring en time efter fandt vi det hele og vi kom i vores bikinier og solcremen. 
Santa Cruz er normalt ikke kendt for at være en af de varme byer i Californien, men vi var utrolig heldige! De 5 dage vi var der, var der omkring 20-24 grader, så det føltes jo fantastisk, siden vi kom fra kolde, snefulde Colorado.
Mine værtsforældre så vi ikke meget til den dag. Jeg tror Bill var ude at surfe en smule og Marie var med. Jeg ved faktisk ikke helt, hvad de ellers lavede - de handlede ind og gik ture gætter jeg på. 

Total afslappet altså! 

Hvide maver...

Morgenmaaaaad!


Mandag d. 17. skulle vi besøge en af Bill og Maries venner/kollega. Han hed Doctor Smith og arbejdede med toxicology på UCSC (University of California Santa Cruz). Vi så UCSC, hvilket var rigtig flot og deres campus var inde midt i skoven. Så lækkert! 
Derefter fik vi noget frokost og så kørte vi til the Red Woods. 
Jeg blev meget overraskede over, hvor store de træer egentlig var! Hold da op, det var lige før du faldt bagover for at se toppen. De kunne blive op til 91 meter høje og omkring 5 meter bred, tror jeg. Og så var nogle af dem over 2000 år gammel!!!!! 

Af en eller anden grund kan jeg ikke lægge mine billeder fra mit kamera over på computeren, så har kun dette billede af Joanna og jeg der krammer et træ. Men så snart jeg finder ud af det kommer der flere! :)

Så slappede vi ellers bare af. Vi var dovne, så vi bestilte pizza til aftensmad og af en eller anden grund undrede min familie sig meget over, at jeg kunne lide ananas på min pizza???? Haha! 

Tirsdag d. 18. var den sidste hele dag vi havde i paradis :( Så den gik sådan set også bare med strand og wharf.
Joanna og jeg gik derned om morgenen, men det blæste lidt så vi blev nødt til at gå op igen. Vi ville gå derned senere. 
Ude på the wharf var det nogle "huller" man kunne se ned til vandet i, og jeg ville så gerne se de søløver man kunne hører, så Marie, Bill og jeg gik en tur til enden af the wharf og så de søde søløver! Der var SÅ mange og de var SÅ søde! Men store! Åh gud de var store! 

Nogen lå i flokke i vandet og du kunne hører dem pruste og stønne. De havde kun næserne fri af vandet så det lød som et helt kor! Haha!

Her lå også nogle. De ser lidt små ud, men billedet var taget nogle meter oppe. De var kæmpe!

De stirrede på dig!

Total sejt! 

Om eftermiddagen gik Joanna, Marie og jeg atter ned på stranden. Det var varmere nu, så vi blev her lidt og jeg kom endda lidt i vandet! Jeg er stolt!! :))
Hvor vi lå, kunne vi se alle dem, som skulle ud at surfe. Det var mega sjovt at se sådan RIGTIGE surfers!

Nææh altså ;)

Bevis på jeg var i vandet!!

Står bare lige der og smiler..

Siden det jo var sidste aften vi havde, tog vi på en fin restaurant om aftenen. Mens vi ventede slog jeg min rekord i Fruit Ninja!! Haha! :D (Det er bare et spil på Iphone).
Maden var så lækker! 

Onsdag d. 19. stod vi op og fik morgenmad efter vi havde pakket vores ting sammen. Joanna og jeg var meget triste over allerede at skulle hjem :( 
Flyveturen gik rigtig godt! Der var slet ingenting med mig! Forhåbentlig er jeg klar til turen hjemad. Det er jo kun om snart 2 måneder!! :'O

Alt i alt var turen helt vildt fantastisk! Og jeg tager gerne tilbage til:


- Knus Thea
Vi ses snart!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar