lørdag den 30. november 2013

Thanksgiving

Så har det været Thanksgiving her i Fort Collins og det var en rigtig god oplevelse. Vi har haft ferie siden tirsdag og det har været SÅ dejligt lige at, endelig, få en pause fra skole og lektier!
Rena havde sovet hos os fra onsdag til torsdag og Bill og Marie havde lavet mad hele dagen. Vi havde inviteret Renas familie over om torsdagen, så vi havde ryddet godt og grundigt op.

Kl. 14 kaldte Bill op a trappen og sagde der var mad. Jeg var SÅ forvirret! Jeg sad inde på mit værelse og fik så øjenkontakt med Rena, som sagde "Come on, Thea!" Og jeg kom så med ned. Vi havde kun fået en smoothie hele dagen, så vi var rigtig sultne.
Men jeg havde ikke lige fattet, at man ikke spiste alt den mad om aftenen, men imellem aftensmad og frokost. Joanna, Rena og jeg sad omkring bordet og så sagde Joanna: "We should do the traditional thing we used to do where we say what we're thankful for". And so we did... De spurgte, hvem der ville starte og jeg vidste med det samme, hvad jeg ville sige: "I am thankful for you having me here!" og så lød der små: "Aww."
Joanna var taknemmelig for, at jeg var der, Marie var taknemmelig for hendes mand, hendes barn og prøve at opleve en udvekslingsstudent og Rena var taknemmelig for hendes venner og familie.
Og SÅ ringede det på døren. Ufattelig god timing, altså! ;) Og ind kom Renas mor, far, bror og søster. De er alle fra Japan og de havde lavet japansk mad også. Jeg kan ikke huske hvad det hele hed, men jeg lægger et billede ind af det hele.
De kalder også Thankgiving for Turkey Day, fordi alle sammen spiser Turday/kalkun. Super lækkert, men meget underligt, for i min familie får vi normalt kalkun juleaften, så det var på en måde en julemiddag for mig. Trist, men godt nok siden vi ikke får det juleaften her :)

Resten af aftenen sad vi bare og snakkede, Joanna og Rena så noget på Joannas IPad og jeg hyggede mig med Alisa på mit værelse. Hun er 11 år og er bare SÅ sød!

Black Friday var dagen efter. Det var noget jeg aldrig havde hørt om før, så selvfølgelig skulle jeg prøve det. Jeg er glad for at jeg, før vi tog afsted, så en video af, hvordan det rigtig sker, for der hvor vi var, var der næsten ingen mennesker.. Men jeg håber, hvis i går ind på dette link, at i så kan se, hvor crazy nogle mennesker er...
https://www.facebook.com/photo.php?v=10201379011456414&set=vb.1207892162&type=2&theater
Jeg var afsted med Alisa, Rena, deres mor og Joanna og jeg fik shoppet en del ;) Mega lækkert!

Da vi kom hjem var vi fuldstændig smadret, så jeg så film resten af dagen og snakkede med min mor og far på FaceTime <3 Dem savner jeg en del skal lige siges!

Idag har jeg lavet noget hemmeligt, hvilket jeg selvfølgelig ikke kan skrive her på bloggen, fordi jeg ved min familie læser den, men det er deres julegave fra os :)
Imorgen skal vi ud på en hiking tur, tror jeg, så det bliver hyggeligt :)

Knus og kram <3 <3

Maden før det japanske kom

Kalkunen

Mig, Joanna og Rena

Alisa

Den japanske familie og Joanna

Bill i sine fulde fem

En træt familie efter en dejlig aften

Ingen kommentarer:

Send en kommentar