fredag den 29. november 2013

Halloweeeeeen!!! - og stumfilm

Som titlen afslører, så handler dette indlæg om Halloween, hvilket var noget af det fedeste!! Jeg vil bestemt ikke glemme det og hvem ved? Måske vil jeg lave en ny tradition i Danmark?? Haha!

Nå, men altså.. Datoen var torsdag d. 31. oktober, selvfølgelig. Vi havde kostumer klar og vidste præcis, hvordan vi skulle se ud (faktisk havde Joanna og jeg haft en lille generalprøve med vores kostumer og make up'en - bare for sjov.. ). Jeg sad oppe på mit værelse (min "dør" til mit værelse er, så jeg kan se direkte ned til hoveddøren. Jeg har ingen dør til mit værelse) og skrev tysk stil... Joanna var helt oppe at køre over hendes kostume og make-up og sagde hele tiden :"Thea, you need to put on your costume and let me do your make-up!", men jeg blev ved med at sige, at jeg altså blev nødt til at lave denne stil færdig.
Da alle de små børn var begyndt at komme og sige: "Trick or Treat", løb jeg ned af trappen for at sige hej og se deres søde kostumer og så op på mit værelse igen. Ned af trappen og op igen. Mit yndlings var en dreng, der var klædt ud som en tornado! Det var AWESOME!! Haha! :D

Endelig blev jeg færdig med stilen og jeg fik kostume og make-up på og så var jeg også klar til at stå ved hoveddøren og dele slik ud til alle de herlige, skøre og uhyggelige skabninger, der kom forbi. 
Da der ikke kom flere var det vores tur.. Eller ikke rigtigt.. Vi ville bare rundt og se alle de skræmmende huse, der var pyntet op i nabolaget. Bea kom over og så gik vi først til Maggies hus og så deres dekorationer uden foran huset. Derefter til Gabes hus og sagde Happy Halloween og så til et andet hus i nabolaget, hvor garagen var pyntet op som et laboratorie med et ond videnskabsmand. Det var vildt gennemført!!
Til sidst gik vi til det mest skræmmende hus i hele nabolaget! Der var pyntet op overalt. I forhaven var der gravstene og en opgravet grav, dykker med manglende øjne, et hoved på en pind, som var stykket ved i jorden, et spøgelse i et af vinduerne i huset, en bil fuld af uhyggelige hoveder, lyde over trappen, bevægende kvinde i jorden ALT MULIGT!!! Det var VIIILDT! Haha! :D

Vi fik taget nogle billeder og så gik vi hjem og snakkede om det hele. Og jeg havde - selvfølgelig - nogle lektier der skulle laves...

Om fredagen var Joanna, Bea, Maggie og jeg blevet inviteret op til Peyton og Sofias nye hus oppe i bjergene. Det var et overdrevet lækkert og mega stort hus og jeg ville ønske jeg boede i det manner!! Men vi fik lækker aftensmad og så gik vi udenfor og lavede Smores og havde bål.
Da det var blevet godt trætte af det, gik vi indenfor og legede en hurtig omgang Ninja (den leg, hvor du slår hinanden ud ved karateslag - ved ikke helt, hvordan man skal forklare det) og så skiftede vi til bikini og gjorde klar til boblebad udenfor på terrassen. Vi kunne sidde og se på alle stjernerne - det var rigtig flot! Vi lavede et forsøg på, hvem der kunne tie stille længst tid (kun fordi de larmede så VOLDSOMT meget!!) og den, som først sagde noget, skulle rulle sig i sneen.
Da vi havde siddet der i nok omkring 1-2 timer gik v ind og så The Conjuring og bagefter The Way Way Back for lige at kunne sove uden mareridt ;) haha! Dog vækkede Maggie mig midt om natten, fordi hun havde fået mareridt, så hun ville have mine hørertelefoner.. Haha! Lidt sødt ;)
Om morgenen vågnede vi ret sent. Vi spiste morgenmad og så Insidious 1 og gjorde så klar til at få frokost på Burns.

Nu til noget helt andet!
Marie havde bestilt billetter til a silent movie eller en stumfilm - jeg tror det var d. 10. November. Det var sådan en rigtig gammel en med levende musik under skærmen og sort hvid. Det var lidt underligt, men super sjovt.
Vi var hele familien afsted undtagen Bill (han havde været i Washington D.C. så han kom senere) og Bea. Og så var Kieden, Taber og deres mor der også. Super hyggeligt! :)

Forresten!! Nogle dage før Halloween lavede Joanna og jeg græskar hovedet. De blev så fine :P

Det var vidst alt.. Jeg har det godt :)

Joanna og jeg laver græskar hoveder

Det endelig resultat

Og igen

Joanna og jeg

Bea som en tandfe, mig som Tayor Swift og Joanna som Susie fra Moonrise Kingdom

Laboratoriet

Og igen

Det uhyggelige hus

Bilen med creepy mennesker indeni

Huset igen

Joanna, jeg og Maggie

Bo og jeg - vi hygger!

Os alle ved "the dinner table"

Meget vigtig del af mit kostume!

Joanna, jeg og Maggie

2 kommentarer:

  1. Hej Thea
    Det lyder og ser ud som om, du har det godt og sjovt på trods af de mange lektier ��
    Når du kommer hjem, må du love mig, at vi prøver at lave smores. Jeg har prøvet at forestille mig, hvordan de smager, men det kan jeg ikke rigtig. Håber du havde en god Black Friday og en meget mættende Thanks Giving. Knus og kram fra faster ��

    SvarSlet
  2. Hej faster Else!
    Jeg har det herligt! Det har været skønt med en lille Thanksgiving ferie uden lektier ;)
    Det lover jeg! De smager FANTASTISK! Det er meget let - vi kender dem bare uden chokolade. Så hvis du rister en skumfidus og tager 2 kiks og putter dem rundt om sammen med et stykke chokolade, så har du en Smore :)
    Jeg er allerede startet på oplægget om Thankgiving og Black Friday - det kommer snart!
    Knus Thea

    SvarSlet